Økonomichef/CFO

med ansvar for Økonomi, IT og HR.

  • Stærkt varemærke indenfor materialehåndtering
  • International virksomhed
  • Karrierestilling

 

OM JOBBET:

Du bliver en afgørende faktor i implementeringen af virksomhedens strategier og værdier og dine succeskriterier i jobbet
er blandt andet:

  • Proaktiv sparring til forretningen, herunder fortsætte og udbygge virksomhedens BI – løsning (MicroSoft PowerBI)
  • Sikre rettidig rapportering til moderselskab, samt månedsrapportering til den øvrige ledergruppe
  • Ansvarlig for virksomhedens compliance aktiviteter, herunder koordinering med moderselskabets juridiske afdeling og intern revision
  • Sikre en Løbende udvikling af systemer og processer
  • I tæt samarbejde med virksomhedens direktør, at forberede og deltage i bestyrelsesmøder
  • I samarbejde med moderselskab, at sikre opdatering af virksomhedens transfer pricing dokumentation
  • Udarbejdelse af budget, månedsrapport og forecast samt koordinering af input til dette fra den øvrige ledergruppe
  • Du bliver en del af ledergruppen samt en del af et større finance ommunity i Europa og rapportere til vores europæiske moderselskab i Holland. Du vil få ansvar for seks medarbejdere i afdelingen
  • Varetage relationen med outsourcing/partnerne, herunder IT-drift og lønadministration
  • Ansvarlig for virksomhedens forsikringer, i samarbejde med forsikringsmægler og moderselskab
OM DIG:
  • Uddannelse på min. bachelorniveau inden for Regnskab og/eller Økonomi
  • Minimum 10 års relevant ledelseserfaring, og gerne minimum 3 år som CFO
  • Er i besiddelse af gode lederegenskaber, og forstår at motivere medarbejdere på forskellige faglige niveauer
  • Kendskab til IFRS-standarderne som der rapporteres efter
  • Stærke IT-kompetencer, særligt omkring opbygning af  rapporteringssystemer, BI og KPI’er mv.
  • Kan lede et komplekst projekt som f.eks. implementering af nyt ERP system
  • Du er god til at kommunikere og formulere dig i både skrift og tale
  • Gerne erfaring med leasing og regnskabsmæssig behandling heraf
  • Kendskab til HR, løn og overenskomster en fordel
  • Flydende i engelsk, både i skrift og tale
VI TILBYDER:

Et attraktivt job i en spændende virksomhed i rivende udvikling:

  • Gode faglige og personlige udfordringer hvor du selv er med til at forme din hverdag.
  • Lønnen forhandles individuelt på et attraktivt niveau med udgangspunkt i din uddannelse og erfaring.
ANSØGNING:

Executive Partner forestår ansættelsen, hvorfor du bedes fremsende din ansøgning og CV elektronisk, mærket CFO–2020 til jot@executivepartner.dk. Du kan få yderligere information ved at kontakte Jens Otto Tram på mobile + 45 51 51 74 82. Ansøgningen skal være os i hænde snarest dog senest den 18 marts 2020. Alle henvendelser behandles fortroligt.

VIRKSOMHEDEN:

Mitsubishi Gaffeltruck i Danmark tæller ca.100 medarbejdere og har hovedsæde i gode lokaliteter i trekantsområdet. Virksomheden har et stærkt varemærke indenfor materialehåndtering og en landsdækkende service organisation. På
globalt plan er virksomheden ejet af Mitsubishi Logisnext der igen er ejet af MHI. Mitsubishi omsætter det samme som Danmarks Brutto National Produkt. Mitsubishi er samlet blandt de 5 største virksomheder i verden.